Jaki filtr kabinowy warto mieć?

Choć w aucie różnorodnych rodzajów filtrów nie brakuje, jest jeden odpowiedzialny za zapewnianie największego komfortu podróżującym. Często zaniedbany i niezauważany, określany jest mianem przeciwpyłkowego lub kabinowego.

Za co odpowiada filtr w aucie?

Odpowiedniej jakości filtr wpływa głównie na komfort podróżowania. To właśnie przez filtr przechodzi najpierw powietrze, które następnie otworami przedostanie się do wnętrza auta. Filtr oczyszcza je z brudu, kurzu i pyłków.

Filtr kabinowy nierzadko pełni także funkcję zatrzymywania wilgoci. To zapobiega powstawaniu pleśni i pojawianiu się jej w instalacji samochodowego nawiewu.

Skutki korzystania ze zużytego filtru kabinowego

Negatywne skutki korzystania z filtru brudnego lub zużytego są dość uciążliwe. Podróżujący autem narażeni są przede wszystkim na kontakt z nieprzyjemnymi zapachami wydostającymi się z nawiewu.
Co więcej, dmuchawa może nie działać maksymalnie i wszystkiemu winien jest zapchany filtr.

Filtr kabinowy a parowanie przedniej szyby

W sytuacji, gdy chłodniejszą porą przednia szyba w aucie zbyt szybko zaparowuje, a włączony nawiew skierowany właśnie na nią nie pomaga, to oznaka, że należy kupić nowy filtr. Okazuje się bowiem, że dmuchanie zawilgoconym powietrzem nie przynosi dobrych efektów, a w zasadzie tylko pogarsza sytuację.

Konstrukcja filtra kabinowego

Filtr składa się z kilku warstw. Pierwsza odpowiada za zatrzymywanie wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, po czym te ulegają wchłonięciu w drugiej warstwie.

Decydując się na wybór filtra, zwróćmy uwagę na te wykonane z włókniny – mają zdecydowaną przewagę nad najtańszymi, papierowymi. Za najskuteczniejsze zaś uważa się te filtry, które wyposażone zostały dodatkowo w warstwę z aktywnym węglem.

Dobra jakość, dobra cena

Profesjonalny, dobrej jakości filtr nie kosztuje fortuny. Jego cena zamknąć się może już w przedziale 40 – 50 zł.

Gdzie jest zlokalizowany w aucie? Najczęściej umieszczony zostaje w okolicach podszybia samochodu, a jego wykręcenie nie wymaga zbyt wielkiego wysiłku.

Nieskomplikowana wymiana

Wymiana filtra w pojeździe nie należy do skomplikowanych czynności. Polega na wyjęciu zużytego wkładu i zastąpieniu go nowym. Pamiętać jednak trzeba, żeby wyciągając stary filtr, przyjrzeć się jego ułożeniu. Potem w podobny sposób zamontować trzeba nowy produkt.

Warto zwracać również uwagę na napis „Air flow”. Ten znajduje się z reguły na bocznej części filtra i wskazuje kierunek przepływu powietrza.

Przez dbałość o wysoki komfort jazdy zawsze warto pamiętać o regularnej kontroli i wymianie zużytego filtra. To zwiększa wygodę codziennych wojaży, także tych dalszych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ