Poprawa ergonomii pracy pracowników spedycji w firmach transportowych

Nowe technologie komunikacji i zbierania informacji pozwalają na zmiany w funkcjonowaniu firm transportu międzynarodowego. W ten sposób zwiększyć można efektywność pracy osoby nadzorującej pojazdy.

Szybszy przepływ informacji pozwala na sprawne podejmowanie decyzji. Przekłada się to na zadowolenie klientów oraz wypracowanie sprawnych modeli postępowania w określonych sytuacjach.

Systemy monitorujące zwiększające możliwości spedytora

Firmy coraz częściej montują monitoring GPS z powodu nowych możliwości, jakie daje jego funkcjonowanie w nowoczesnym transporcie. Wszystkie dane zbierane są za pomocą technologi GSM i przedstawiane na komputerze osoby odpowiedzialnej za nadzorowanie ruchu pojazdów. Dzięki przetwarzaniu informacji przez programy komputerowe można takie raporty dowolnie segregować, aby były one bardziej czytelne. Lokalizacja samochodów może być przedstawiana w formie graficznej, co pozwala na obserwowanie wielu samochodów jednocześnie. Połączenie informacji z lokalizatorów oraz komputerów pokładowych daje spedytorowi pełny obraz charakterystyki pracy pojazdu i kierowcy. W każdej chwili dostępne są takie wskaźniki jak stan paliwa oraz raport o usterkach podzespołów mechanicznych. W ten sposób można zapobiegać awariom pojazdów oraz nieprawidłowościom w czasie pracy kierowcy.

Elastyczne zarządzanie taborem przy pomocy programów lokalizujących

Lokalizator samochodów pozwala na szybkie dopasowywanie działań do aktualnych potrzeb klientów. W ten sposób szynko można zlecić dodatkowe dostawy i wyznaczyć nowe trasy uwzględniające nowe punkty odbioru ładunku. Wszystkie wskazówki w czasie rzeczywistym wysyłane są bezpośrednio do kierowcy tak, aby nie musiał on tracić czasu. Takie zdalne sterowanie jest również wykorzystane podczas występowania utrudnień w ruchu na drogach. Z wyprzedzeniem spedytor wprowadza zmiany w nawigacji, aby pojazd mógł ominąć zarówno korki na drogach, jak i odcinki wyłączone czasowo z ruchu kołowego. Śledzenie pojazdów umożliwia sprawdzenie skutków realizacji wprowadzonych zmian.

Przy pomocy oprogramowania dedykowanego dla firm transportowych spedytor może szybciej reagować na sytuacje kryzysowe. Szybka komunikacja z każdym z kierowców to dodatkowa zaleta takich rozwiązań. Wszystkie zebrane w czasie pracy dane są przesyłane do komputera osoby odpowiedzialnej za dział spedycji. W ten sposób dodatkowo można tworzyć raporty i analizować ich wyniki.

[Głosów:2    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ