Kiedy i czym holować auto?

Odmowa posłuszeństwa w ruszeniu pojazdu dotyczyć może każdej marki i modelu, niezależnie od okresu posiadania auta. Jak na przypadłość rzeczy martwych, awarie zdarzają się najczęściej tam, gdzie jest duży ruch i oczywiście wtedy, gdy najmniej się tego spodziewamy.

Aby nie stwarzać zagrożenia na drodze, należy niezwłocznie usunąć auto na pobocze i zastanowić się, do kogo zadzwonić po pomoc. Dla tych, którzy posiadają wykupione ubezpieczenie AC, kontakt z assistance jest formalnością, ale tym, którzy AC nie mają, pozostaje telefon do znajomego.

Holowanie dla każdego auta?

Okazuje się, że najpopularniejsza opcja holowania auta na lince jest nie tylko łatwa i wymaga odpowiednich umiejętności i precyzji, ale również nie każde auto ma predyspozycje do tego właśnie sposobu przemieszczania się.

Na pewno na hol nie można wziąć aut hybrydowych oraz wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów. Tym pozostanie jedynie możliwość skorzystania z pomocy profesjonalnego (i najczęściej bardzo kosztownego) holownika.

Jakie linki nadają się holowania?

Na rynku istnieją różnorodne linki, opatrzone stosownymi homologacjami, przeznaczone do określonej wartości uciągu. Długość standardowej linki waha się od 4 do 6 metrów, a na jej środku powinna znajdować się chorągiewka w czerwonej barwie.

Linki kinetyczne (o właściwościach rozciągliwych) zaś przydają się szczególnie wówczas, gdy należy wyciągnąć z rowu określony pojazd.

Sztywny hol zaś przydaje się głównie do aut ciężarowych i dostawczych, Sztywna, skręcana tzw. tyczka zapewnia dużą gwarancję bezpieczeństwa podczas tak trudnego holowania.

Jak holować, by holować bezpiecznie?

Pamiętać należy o kilku wyznacznikach bezpiecznego holowania. Nie można z niego skorzystać na autostradach – wówczas niezbędne będzie skorzystanie z profesjonalnej pomocy.

Auto holowane powinno obowiązkowo mieć wystawiony trójkąt ostrzegawczy w tylnej szybie po lewej stronie. Ważne jest, by miało także włączone światła pozycyjne.

Dopuszczalna prędkość holowania mieści się w zakresie 30 kilometrów na godzinę i tej również należy się trzymać, podczas wykonywania tak odpowiedzialnej czynności.

Wszelkie manewry wykonywane równocześnie z holowaniem, powinny być stosowane powoli, delikatnie i z ogromnym wyczuciem. Bezwzględna, wielopłaszczyznowa uwaga holującego to podstawa bezpiecznego doholowania zepsutego auta.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ